Tuesday, June 30

MUFFIN BUYURKEN



Evin topluyken aslinda daha guzel gorundugunu anladim. Once insana huzur veriyor duzen. Sonra yavas yavas rahatliyorsun, ortalik nasilsa yeterince toplu, su cay bardagi simdilik burda dursun deyiveriyorsun… Topluyken icim rahat bir sekilde dagitabiliyorum... Yani amac hep ayni ama, buyudukce bir takim aliskanliklara kilif giydirmeye, ya da endirek atislara ihtiyac oluyor.

"O da olur" lafini cokca kullanmaya basliyorum. Cam sise kola yoksa, kutuya razi oluyorum. Limon yoksa da cay icilebiliyor. Dayim ve yengemle balikciya gidiyorum. Balik hic sevmem, Ama gidiyorum, maksat beraber olmak. Balik tercihim yok ne olsa yerim. Eskiden olsa balik yemezdim, ac kalirdim daha iyi. ‘Ben artik su yemek konusunda pek bi kalender oldum, fazla takmiyorum ne yedigimi’ diyorum. Aldigim cevap net: “Buyudun be”. Buyumek kalender olmak mi? Halbuki ben sivri karakterimden memnundum. Simdi hem kalender hem karakterli olmakla mi ugrasicam. Bu anedtodu baska bir buyukle paylastim. O da aynisini soledi. “Eh buyuyorsun” dedi. Ona baktigimda ise, buyumenin onu mutlu etmeyecek seylerin pesinden kosmak, bile bile lades olmak, yeni baslangiclardansa eski pacavralarin pesinden kosmak oldugunu goruyorum. Buyumek daha cesur olmali; azalan zamani kendi lehine cevirmeye calismali.

En guzel yani buyumenin farkli bakis acilari biriktirebilmendir. Bir nevi koleksiyon gibi, daha cok yasayip, daha cok konusup, daha cok dinleyince her tur maskenin malzemelerini birikir. Arkadaslarinin sacmaladigini anladigin durumlara objektif olmaya baslarsin. Arkadasinin senin arkadasin oldugu icin herzaman hakli oldugu, dogruyu yaptigi inancini geride birakabilirsin. Ne de olsa, sen de herzaman dogruyu yapmiyorsun. Kendini tanimaktir buyumek. Etrafindakilerin de kendilerini tanidiklarini ve ona gore hareket ettiklerini dusunursen iste o zaman “Bir bildigi vardir heralde” der, gecer gidersin.

Buyume, ben herseyi bilirim sendromu'nu kenara koymaktir Tabaktaki pirinclerin aglamadigina bizzat tanik olmaktir. Aglayacak bile olsa, birak aglasin, sanki tek aglayan onlar. Hayal kurmayi birakip, hayellerinin pesinden kosmak, onlar icin calismak, savasmaktir. Hayalleri hayalde birakmayip ciddiye almak, sorumluluk haline sokmaktir. Dedikleri gibi sorumluluk bu kadar urkutucuyse, hayaller de mi oyle? Hayir… Oyleyse, buyumek secimler yapip onlarin arkasinda durabilmektir.

Bir cok kirik oyuncak yerine, birkac tane saglam degerli oyuncak sahibi olmaktir.

Salonda oturmaya baslamak.

Giyilmeyen kiyafetleri kapiciya veririken tereddut etmemek. Kisaca duygusal baglarin azalmasi.

CV’den ibaret olmak.

Affetmek ama guvenmemek.

Annenin senin bavulunu degilde, senin annenin bavulunu yaptigin andir! tam o an :)

5 comments:

  1. Hmm... insan olgunlaştıkça siyah/beyazlar ortadan kalkıyor, emin olabildiği konular azalıyor. Ben 16 yaşındayken ne yapacağımdan, nasıl biri olacağımdan, neyin "doğru" neyin "yanlış" olduğundan çok daha emindim...

    Tabii ayni anda, insan kendini dünyanın merkezi değil de küçük bir unsuru olarak gördükçe, ufku da daralıyor. Herşeye daha açık olabilirsin, ama hayatın sınırlarına daha kolay razı oluyorsun.

    Belki ben daha ikisi arasında karar vercek yaşa gelmedim... ama evini toparlayacak vakit bulduğuna sevindim.

    ReplyDelete
  2. bi kac gunde bir toplamayi seviyorum. boylece bi kac gun dagitip, sonraki gunler eve daha az ugrayip toplu kalmasini sagliyorum.
    sinirlara daha kolay razi oluyorsun ama zorlama kapasiten daha fazla olabiliyor yerine gore. 3 girls'i ekmissin iyi olmus :)

    ReplyDelete
  3. Yanı, 8 yıldır ufacık stüdyolarda yaşadığım için, toplu bir ev insana geniş alan illüzyonu veriyor. Yada en azından şarap şişelerini koyabileceğin yer açılıyor.

    Ayrıca, kızları ekmişmiyim? Ben eğer erken kalkarsam ararım demiştim ve 11'de uyanıp tüm gün röportajlarla uğraştım. Maalesef, iyi bir rehber olamadım... Kim bilir Türkiye turizimine ne zarada bulunmuşumdur. ;)

    ReplyDelete
  4. Odayi toplamak, eskileri atmak ve bir daha arkana bakmamak.

    Gelecek iki seneye kendini hazirlayabilmek icin kafani yeniden yapilandirmaya baslamissin gibi geliyor. Insan bir yeri birakacagi zaman geri donus icin ortamin temiz olmasini ister ki geri donus zahmetli olmasin.

    Esyalarla olan duygusal baglarin azalmasinda sorun yoktur. Yeter ki ayni davranis insanlara uzanmasin. Baskalariyla duygusal baglari azaltmak her ne kadar insanin kendini savunmasi icin gerekli olsa da bu enderen ve dikkatlice yapilmalidir. Ne de olsa atilan bir esya sonradan pisman olundugunda yenilenmesi cok da zor degildir. Ayni seyi insanlarda ayni kolaylikla uygulayamazsin.
    Onun disinda buyumek le ilgili dediklerine katiliyorum.

    ReplyDelete
  5. 'dikkatlice' evet. cok dikkatlice.

    ReplyDelete